Tågluffen, Lake Bled

Kategori: Allmänt, Tågluff2014

Mitt nyårslöfte kanske skulle varit ''skriva klart alla inlägg om tågluffen''. Här kommer iallafall lite bilder från Bled.
Börja med att vi hoppade av bussen en hållplats förtidigt så att vi fick gå en km till hostlet, en km låter inte mycket, men med tunga ryggsäckar så blir det jävligt långt!! Men fint omgivning var det iallafall!
När vi kom till vårat hostel så lastade vi av allt på våra rum, och sedan gick vi den berömda rundan runt sjön, sjukt fint!!
Runt sjön är det naturresarvat och på vissa platser får en inte bada, en kan få böter på 1000 spänn om en gör det, men det brydde sig inte dessa om.
 
 
När vi kom upp till slottet så var utsikten oslagbar fin, men tyvärr så kom det ett oväder över oss! Vi gick till mataffären innan vi gick till baka till hostlet, men det skulle vi inte ha gjort, för det börja ösregna! När vi kom ut från affären så skulle jag springa runt hörnet för att se om det fanns ett bageri som vi skulle köpa bröd ifrån. Det var fyra meter och tog tre sekunder, men under den tiden hann jag bli blöt ända in till trosorna. Så vi sprang hem, svin kallt var det. Men ett roligt minne. Vi var i Lake Bled i ungefär 24 h, kom på dagen och åkte på morgonen efter. Jag hade gärna stannat där längre och gjort någon aktivitet, det fanns hur mycket som helst att göra. Om jag åker dit i framtiden kommer jag stanna minst en vecka. Det ska tydligen vara jättefint på vintern också. Vårat hostel hette Jazz Hostel som var väldigt hemtrevligt. Vi kände oss väldigt välkomna och han som skötte allt var väldigt pratglad. De som ska åka hit borde vara där minst två dagar, för jag kände mig inte riktigt klar med Bled när jag åkte där ifrån.
Kommentera inlägget här: