Tågluffen, Cinque Terre

Kategori: Allmänt, Tågluff2014

Och nu blev vi bara två. Erika var sjuk och åkte hem. Jag och Madde var rätt slitna men åkte vidare till Cinque Terre.
 
Här bodde vi på camping i tält för två. De var som ett hus fast med tunna tältväggar, det var typ två kvadratmeter stort.
Första middagen.
Denna kväll såg jag och Madde ett par som gifte sig, och alla runt om började applådera, jag och Madde grinade, jättemycket.
 
 
Skit glad för att åka tvåvåningståg.
Andra dagen började vi med ett dopp i havet.
Glass såklart.
Vi gick en vandringsled från denna by (Manarolla) till en annan by (Rio Maggyore).
Det var ungefär 7 km och sjukt fin utsikt.
Framme i Rio Maggyore, som är den mest populära byn.
 
 
Det är jättefina byar och jag skulle gärna åka tillbaka dit igen! 
Det gick ingen taxi eller buss på morgonen när vi skulle till tåget, så vi fick gå, ungefär 3km, 06:00 på morgonen.
 
Om ni ska åka till Cinque Terre tycker jag verkligen ni ska gå vandringslederna mellan byarna. Det är dock väldigt mycket folk som går på dem, så det kan bli trångt. Cinque Terre är inget ställa man åker till för att festa, utan bara för att chilla och ta ett lugnt.
Kommentera inlägget här: